fbpx

Vilkår og betingelser hos Skiers

  1. Vilkår & betingelser hos Skiers ApS
    • Skiers ApS (CVR. 39203367, Krimsvej 13h, 2300 København S, Danmark, E-mail: ao@skiers.dk) tilbyder ydelser i forbindelse med uddannelse til skiinstruktør, planlægning af din kommende skisæson, hjælp til jobformidling som skiinstruktør med følgende betingelser.
  1. Skiers ApS vilkår og betingelser
    • Bestilling – Bestillinger kan foretages på vores hjemmeside eller via telefon / e-mail. Når du modtager en bekræftelse og har indbetalte dit depositum, er bestillingen bindende. Når du foretager en bestilling, accepterer du vores vilkår og betingelser. Når bestillingen er gennemført, modtager du et deltagerbevis, som du bør læse grundigt igennem. Hvis du opdager fejl eller har spørgsmål til din bestilling, bør du straks henvende dig til Skiers ApS.
    • Prisen – Pakken indeholder de aftalte ydelser, som skriftligt vil fremgå på dit rejsebevis. Udgifter udover som f.eks. visum, vaccinationer, forsikringer, ekstra bagage osv. er IKKE omfattet af prisen, hvilket giver køber ansvaret for disse omkostninger. Der gøres opmærksom på at vores ”Gør-det-selv” pakke udelukkende dækker kursusafgiften for at blive skiinstruktør, og derved har du selv udgifterne til bolig, liftkort, transport osv.
    • Betaling – Ved bestilling af et af vores produkter, skal et depositum på 1.500kr. indbetales SENESTE 7 dage efter bestillingen. Hvis du har tilkøbt ekstra forsikring, skal disse også SENEST indbetales 7 dage efter bestilling. Restbeløbet skal være indbetalt SENEST 90 dage før afrejse. Overholdes ovenstående betalingsbetingelser ikke, har Skiers ApS ret til at annullere købet uden varsel.

Betalingen kan foregå via Faktura eller bankoverførsel.

Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet med det samme ved gennemført bestilling. Skiers ApS anvender kun godkendte betalingssystemer og har godkendt og certificeret internethandel hos Nets. Hos Skiers ApS kan du benytte MobilePay, Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Der bliver pålagt gebyr ved transaktionen, afhængigt af det benyttede betalingskort. Du har som køber, efter reglerne i lov om betalingstjenester og elektroniske penge, indsigelsesret med henblik på at standse eller tilbageføre betalinger.

Ved bankoverførsel bed du overføre til følgende konto:

Alm. Brand Bank

Reg.: xxxxxxxxxxx

Kontonr.: xxxxxxxxxxxx

(Husk at notere dit fakturanummer)

 

  • Ændringer – Hvis du ønsker ændringer i din bestilling, skal du kontakte Skiers ApS. For at gøre ændringer gyldige, skal de bekræftes skriftligt af Skiers ApS. Ved ændringer seneste 30 dage før afrejse, opkræves der et administrationsgebyr på 200kr. pr. ændring. Hvis du ønsker at have foretaget ændringer senere end 30 dage før afrejse, betragtes dette som en afbestilling af produktet.

Skiers ApS har mulighed for at aflyse den bestilte rejse på følgende vilkår: Hvis Skiers ApS aflyser rejsen inden afrejse, skal køber informeres hurtigst muligt. Hvis Skiers ApS ikke kan levere det aftalte produkt, eller produktet vil være ringere kvalitet end aftalt, kan rejsen aflyses. Hvis rejsen aflyses af Skiers ApS, uden det skyldes købers forhold, har køber ret til at få refunderet hele det indbetalte beløb.

  • Afbestilling – Hvis afbestillingen sker senest 90 dage før afrejse, tilbagebetales det indbetalte beløb med fradrag i form af depositum, afbestillingsforsikring og evt. andre gebyr. Ved afbestilling senere end 90 dage før afrejse og senest 22 dage før afrejse, har Skiers ApS ret til at opkræve op til 80% af rejsens samlede pris. Ved afbestilling senere end 22 dage før afrejse, bortfalder købers ret til at modtage tilbagebetaling. Reglerne gælder også ved for sent fremmøde og udeblivelse uden afbestilling. Disse to ting betragtes som aflysning af rejsen. Hvis en rejse aflyses hvor der indgår flyning med rutefly, og Skiers ApS ikke kan få refunderet flybilletten, har Skiers ApS lov til at beregne omkostningerne omkring dette, samt depositum og evtuelle gebyr, og opkræve dette.
  • Forsikring – Køber har selv ansvar for at sikre, at du er dækket af en rejseforsikring under rejsen. Skiers ApS kan altså ikkestilles til ansvar for: Personskade, tingskade, dødsfald, skade på andre eller andre former for skade eller tab der kunne opstå under rejsen.

Det er muligt at tilkøbe en afbestillingsforsikring, som koster 6% af rejsens pris. Denne forsikring dækker ved, alvorlig akut sygdom eller ulykkestilfælde eller dødsfald der rammer nær familie. I sådan tilfælde kan køber få tilbagebetalt rejsen fulde beløb – dog ikke afbestillingsforsikringen og udgifter til lægeerklæring. Det forudsætter at afbestilling foretages før afrejsetidspunktet og at der indsendes attest fra egen læge. Skiers ApS har ret til, for egen regning, at tilse den anviste sygdom gennem egen læge. Husk, kendte sygdomme ved bestillingstidspunktet er ikke dækket af afbestillingsforsikringen.

Skiers ApS kræver at du har en godkendt rejseforsikring, som dækker dig under hele rejsen, når du rejser med os. Det er vigtigt at gøre opmærksom på, at skisport kan være farligt, og er derfor ikke altid dækket af normale rejseforsikringer. Det anbefales du tager kontakt til dit forsikringsselskab og forhører dig omkring dette før afrejse.

Det er dit ansvar som køber, at sikre dig alle dine forsikringer er dækkende under hele rejsen. Skiers ApS kan give rådgivning omkring dette, men kan på ingen måde stilles til ansvar for: Personskade, tingskade, dødsfald, skade på andre eller andre former for skade eller tab der kunne opstå under rejsen. Har du spørgsmål til forsikringer eller andet, kan du altid kontakte Skiers ApS.

  • Transport og bagage – Transport på din rejse kan foregå i bus, bil, tog eller fly. Dette vil være anvist på dit rejsebevis. Husk du maksimalt må medbringe det antal kufferter/tasker som er anvist på rejsebeviste, af hensyn til plads og sikkerhed. Hvis du medbringer mere bagage end det anviste, kan denne afvises eller blive opkrævet ekstra betaling. Det er dit eget ansvar at sørge for din bagage kommer med bussen. Skiers ApS kan ikke stilles til ansvar for tabt eller beskadiget babage under transport eller rejsen. Skiers ApS har ikke ansvar for transport og tabt rejse.
  • Indkvatering og forplejning – Når du ankommer til din destination, vil lejlighed eller hotelværelse stå til rådighed i løbet af eftermiddagen/aften. Hvis du har inkluderet kvartpension, er første spisning dagen efter ankomst. Ved halvpension eller helpension, vil første spisning være muligt på ankomstaftenen. Ved alle slags pensioner, er sidste spisning om morgenen på afrejsedag. Ved afrejse skal lejligheden eller hotelværelset forlades ved formiddagstid, afhængig af destinationen. Det præcise tidspunkt vil du blive informeret om.
  1. Jobgaranti og skilæreruddannelse
    • Ansøgning og bestilling – Hos Skiers ApS arbejder vi med jobgaranti. Skiers ApS forbeholder sig retten til først endeligt at bekræfte bestillingen, efter rekrutteringsforløbet. Skulle det ske køber ikke får tildelt en plads, vil køber få tilbagebetalt fuldt depositum.
    • Jobgaranti – Skiers ApS sikrer dig et job hos en skiskole i udlandet. Jobgarantien betyder at Skiers ApS garanterer dig en ansættelse hos en udenlandsk skiskole, såfremt du består din skiinstruktøruddannelse fra Skiers ApS. Den udenlandske skiskole vil have en række ansættelsesvilkår og forklare om arbejdsgangen på en skiskole. Ansættelsesvilkårene inkluderer: Arbejdstid, løn, liftkort, bolig og forsikring, kan afvige fra destination til destination. Ændringer eller ophør i arbejdskontrakten, har intet med Skiers ApS at gøre, og er alene et ansvar der ligger mellem dig som ansat og skiskolen som arbejdsgiver. Skiers ApS kan altså ikke garanterer dig et bestemt antal arbejdstimer på en skiskole eller stilles til ansvar herom. Derudover kan Skiers ApS ikke stilles til ansvar for forventninger om: arbejdstimer, løn eller andet der relaterer sig til ansættelsesvilkårene.

Hvis køber ikke består skiinstruktøruddannelsen, bortfalder Skiers ApS jobgaranti, og derved kan køber ikke kræve at job på en skiskole. Dog kan der i visse tilfælde være mulighed for at blive ansæt på en skiskole alligevel, og tage en reeksamen senere på sæsonen. Omkostninger til reeksamen og andre udgifter eller gebyr herom, skal køber selv stå for. Har du spørgsmål til jobgarantien, kan du altid henvende dig til Skiers ApS.

  • Transport – Transport før, under og efter din rejse, er ikke inkluderet i prisen, medmindre andet er nævnt i rejsebeviset.
  • Skitøj og skiudstyr – Det er dit eget ansvar at medbringe skitæj og skiudstyr. Når du får arbejde på en skiskole, vil du få udleveret en skilæreruniform, som skal anvendes når du underviser.
  • Praktiske forhold på destinationen – Ansættelsesvilkår og andre arbejdes relateret anliggender, er et forhold mellem dig og skiskolen. Derfor kan Skiers ApS ikke strilles til ansvar herom.

Løn er en individuel faktorer fra destination til destination, og den skal du selv aftale med skiskolen. Din arbejdsgiver (skiskolen) stille bolig til rådighed på destinationen. Her kan boligforholdene varierer fra destination til destination. Det er forskellige fra skiskole til skiskole, om bolig, liftkort og uniform indgår i en del af lønnen. Køber Skiers ApS et sæsonliftkort til din destination, bortfalder skiskolens normale vilkår for liftkort, da dit liftkort vil være finansieret fælles af Skiers ApS og skiskolen.

  • Forsikring – Det er vigtigt at gøre opmærksom på, at skisport kan være farligt, og er derfor ikke altid dækket af normale rejseforsikringer. Det anbefales du tager kontakt til dit forsikringsselskab og forhører dig omkring dette før afrejse.

Det er dit ansvar som køber, at sikre dig alle dine forsikringer er dækkende under hele rejsen. En er normalvis ikke dækket af en normal rejseforsikring, da du som skilærer ofte er ansat mellem 14 dage til 6 måneder, hvilket er længere end en normal rejse.

  • Skilæreruddannelsen – Skiinstruktøruddannelsen afholdes i samarbejde med forbund som Snowport Tirol / Tiroler Skilehrerverband i Østrig. Under instruktøruddannelsen vil du modtage teoretisk og praktisk undervisning på engelsk eller tysk. Uanset hvilket forbund, vil du ved en bestået eksamen, være officelt certificeret instruktør, og kunne undervise begyndere og lettere øvede.

Skiers ApS kan ikke stilles til ansvar for klager, fejl, mangler eller reklamationer i forbindelsen med afvikling af uddannelsen. Disse klager kan kun rettes mod det anvendte instruktørforbund, hvor en eventuel godtgørelse også skal søges.

  • Købers ansvar – Det er dit ansvar at være klar og velforberedt til skiinstruktøruddannelsen, og have det forventelige og tilstrækkelige sprog go skiniveau. Skiers ApS kan ikke ikke stilles til ansvar for dumpet eksamen/kursus, og dermed en bortfaldet jobgaranti.
  • Skiers ApS ansvar – Skiers ApS hjælper dig med at få en skiinstruktøruddannelse og derefter få et job hos en skiskole i udlandet. Dvs. du ikke er ansat hos Skiers ApS, men at Skiers ApS blot hjælper dig med kontakten til skilæreruddannelsen og skiskolerne. Skiers ApS har altså intet ansvar som arbejdsgiver. Det betyder at det ansvar som Skiers ApS måtte have, ophører ved endt uddannelse.

Skiers ApS kan ikke gøres ansvarlig for din arbejdsforhold ikke kan gennemføres på grund af eksempelvis: For lidt sne, ingen gæster, konkurs af skiskole eller andre udefrakommende omstændigheder.

  1. Dit ansvar

Køber er forpligtet til efterfølge de givende retningslinjer, som Skiers ApS har anvist. Du er forpligtet til at møde til tiden både ved afrejse og hjemrejse. Derudover er du forpligtet til at efterleve alle regler og ordensbestemmelser, som er anvist af Skiers ApS eller deres samarbejdspartere, såsom uddannelsessted, busselskab, hotel osv. Overskrider du disse regler eller ordensbestemmelser, kan Skiers ApS opkræve det fulde beløb af rejsen, samt mulighed for at udelukke deltageren fra rejsen, hvorefter hjemrejse er på købers egen regning.

Køb og deltagelse i den aktuelle rejse, forudsætter du er bekendt med de anviste oplysninger, såsom rejsebevis, rejseplaner og eventuelle oplysninger om landet/destinationen. Det forventes du er bekendt med politiske, sundhedsmæssige og natur/klimamæssige forhold i rejselandet.

Køber er selv ansvarlig for gyldig pas, visum og diverse vaccinationer der kunne være. Hvor du ønsker flere oplysninger end der er blevet givet fra Skiers ApS, kan landet ambassade eller seruminstituttet kontaktes. Køber står selv for udgifter og omkostninger som kan skyldes mangler i ovenstående formaliteter. Køber er selv ansvarlig for sygdomme, ulykkestilfælde andre opstået  under transport/rejsen. Køber står selv for udgifterne til eksempelvis lægehjælp, hospitalsophold, akut hjemtransport og lign. Under alt slags transport og under hele rejsen, har du selv ansvar for din bagage. Alt deltagelse sker på eget ansvar. Har du spørgsmål til noget inden afrejse, så kontakt Skiers ApS, for at sikre en skriftlig redegørelse.

  1. Skiers ApS ansvar

Skiers ApS er forpligtet til at udføre den givende uddannelse, som anvist på hjemmesiden og det udleveret rejsebevis. Skiers ApS har dog mulighed for at ændre oplysninger på hjemmesiden inden aftaleindgåelsen, såfremt køber informeres om dette.

Hvis Skiers ApS har indgået en særaftale med køber, skal dette fremgå tydligt på rejsebeviset, eller på anden måde skriftlig tydeliggøres, for at være gyldige. Skiers ApS har ikke ansvar for, hvis rejsen helt eller delvist ikke kan gennemføres pga. udefrakommende forhold såsom vejr eller lignende, som ikke kunne være forudset. Det anses ikke for en mangel ved rejsen, at vejr afviger fra det normale. Ligeledes forhold der skyldes købers egen forsømmelse, anses heller ikke for at være en mangel ved rejsen. Skiers ApS kan ikke stilles til ansvar for, hvis rejsen ikke kan gennemføres eller ikke lever op til købers forventninger, som eksempelvis lukket skiområde grundet unormale vejrforhold. At stå på ski er en farlig sport, og det sker derfor på eget ansvar. Skiers ApS kan ikke gøres ansvarlig for skader opstået ved skiløb.

  1. Flyselskabers ansvar

Benyttelse at flytransport er undergivet bestemmelserne i Warszawa-konventionen af 1929, inkl. tilføjelser og ændringer. Ved anvendelse af dansk luftfartsselskab, er ansvaret for personskade begrænset til luftfartslovens fastsatte ansvarsgrænse. Hvis din bagage bliver beskadiget eller går tabt under transport med fly, skal der straks reklameres til luftfartsselskabet. Dette skal ske skriftlig indenfor 7 dage, ved modtagelse af beskadiget bagage. Ved forsinket eller forsvundet bagage, er der en frist på 21 dage.

  1. Reklamationer

Skulle der være opstået fejl eller mangler ved rejsen, skal du omgående kontakte Skiers ApS. Du bedes kontakte os på info@skiers.dk eller på telefon 27343475. Skiers ApS skal jf. Lovgivningen om pakkerejser, have mulighed for at udbedre de anviste fejl eller mangler. Undladelse heraf medfører at køber senere ikke kan kræve erstatning. Hvis de anførte fejl eller mangler ikke kan udbedres, skal køber skriftligt kontakte Skiers ApS senest 2 uger efter kurset er afholdt.

  1. Forbehold for trykfejl

Skiers ApS tager forbehold for trykfejl på hjemmesiden, rejsebeviste og andre medier hvor Skiers ApS produkter bliver vist eller markedsført. Skiers ApS kan ikke gøres ansvarlig for andre hjemmesiders indehold, som omtaler Skiders ApS.

Opdateret: 13 marts – 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

Vind skiudstyr for 10.000 kr

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær med i lodtrækningen om at vinde skiudstyr for en værdi af 10.000 kr. til Surfline.dk

Tak for din tilmelding! Vi trækker lod blandt alle tilmeldte til vores nyhedsbrev.